קורונה בישראל

גמזו הודיע על בדיקות המוניות לקורונה: "אני רוצה שכל אדם ייבדק"

בכירים במערכת הבריאות מזהירים מהתפרצות מחודשת של הנגיף בשבועיים הקרובים| נבחן צמצום בשלבי היציאה מהסגר והטלת עוצר לילי | פרופ' גמזו: "מה שמניע את התחלואה הם האירועים ההמוניים"

תור לבדיקת קורונה במתחם היבדק וסע. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

בכירים במשרד הבריאות הזהירו אתמול (ג') כי למרות שנצפתה בימים האחרונים ירידה בתחלואת הקורונה, עולה חשש מהתפרצות משמעותית נוספת שתבוא לידי ביטוי בתוך שבוע עד שבועיים. פרופ' רוני גמזו, בתדרוך לתקשורת אמש, חזר והדגיש: "התפשטות הנגיף אכן בירידה משמעותית אך זה לא הזמן להירגע וחובה להמשיך ולנהל היטב את התחלואה, תוך הקפדה על ההנחיות".

פרופ' גמזו מסר שנבחן צמצום בשלבי היציאה מהסגר. לצד זאת נשקל להטיל עוצר לילה החל מחצות ועד 05:00 בבוקר כדי לצמצם בהתקהלויות שונות. הטלת העוצר הלילי – אם אכן יוחלט עליו – תופעל רק אם תתחדש העלייה בתחלואה.

סגן שר הבריאות, ח"כ יואב קיש, מסר שמיום רביעי הקרוב ייקראו כל המורים לעבור בדיקות קורונה כפי שנקראו הגננות, וזאת כמהלך מקדים לפני חידוש הלמודים בבתי הספר. הבדיקות יבהירו אם יש מורים שהם נשאי הנגיף מבלי שידעו על כך.

בדיקות המוניות לקורונה ללא הפניית רופא

גמזו הודיע שמעתה כל אזרח יוכל לעבור בדיקת קורונה ללא  צורך בהפניית רופא. הבדיקות יוצעו גם לתושבי ישובים ירוקים. "קופות החולים ערוכות לכך. הן יבצעו זאת בימים הקרובים", אמר, "הכל פתוח וזמין ומקבלים את התשובה בתוך שעות. אני רוצה לראות את כל מדינת ישראל עם פחות מ-5% בדיקות חיוביות ולכן צריך הרבה יותר בדיקות". אלא שאמש הוברר שלא כל הקופות ערוכות באופן מלא למתן שירות המוני כזה.

גמזו הוסיף: "אני רוצה שכל אדם ייבדק, במיוחד מי שיש אצלו, ולו חשד קטן – אם איננו סימפטומטי. מבחינתי, רצוי שכמה שיותר אנשים ילכו להיבדק, יש מספיק ערכות בדיקה. אני לא חושש מקריסת המעבדות, קופות החולים יודעות מהו הצפי של המעבדות. יהיו אולי פה ושם גמגומים - אבל זה מחיר שאני מוכן לשלם".

אתמול הסירה "ועדת השרים לאזורים מוגבלים" את הסגר שהוטל על ערים אדומות נוספות עקב השיפור בתחלואה בהן.   ההגבלות הוסרו מהערים בני ברק, מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד, רכסים וכן משכונות מטרסדורף, מעלות דפנה ורמת אשכול בירושלים.

לצד זה נמשכות הפרות בהנחיות להתנהגות הציבור. הבוקר (ד') למשל שודרו בערוצי החדשות השונים צילומים מאירוע רב משתתפים שהתקיים אמש באחת החסידויות כאשר איש מהנוכחית לא עטה מסיכה. האירוע התקיים באולם סגור ובצפיפות רבה.

פרופ' גמזו תיאר את תמונת המצב של התפשטות הנגיף: "בכל המגזרים נראית ירידה במאומתים ובשיעור הבדיקות החיוביות. אנחנו ממשיכים לבחון יום יום את הנתונים. המצב כרגע די טוב ומתקרבים לשיעור החיוביים הרצוי. הירידה בתחלואה כמו ביישובים רכסים, בית"ר עילית ומודיעין הביאה לכך שהן הוצאו מתחום האדום ועברו לתחום הכתום ולכן צומצמו בהן ההגבלות השונות. אנחנו מסתכלים על כל עיר בנפרד, לא רק על הצבע, אלא גם על יחס ההכפלה ושיעור הבדיקות החיוביות.

"בשיא המגיפה", אמר גמזו, "רוב היישובים נעו לכיוון יחס הכפלה נמוך מ-1. אולם, למרות הירידה בתחלואה אנחנו מזהים נסיונות לשינויים בהתנהגויות בכמה ישובים - חזרה להתקהלויות גדולות, חתונות ומסיבות רבות משתתפים. על המשטרה לזהות זאת ולאכוף. מה שמניע את התחלואה הם האירועים ההמוניים".

כשנשאל אם אכן יסיים את תפקידו בסוף החודש כפי שקבע כשנכנס אליו, השיב: "1 בנובמבר איננו תאריך קדוש". בתגובה להערה זאת תקף יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד את הממשלה ואמר: "גמזו אמור לסיים את התפקיד בעוד עשרה ימים ובמדינה מתוקנת כבר היו ממנים לו מחליף ולא מחכים לרגע האחרון".

מחלוקת על מתווה החזרה ללימודים

עקב מחלוקת חריפה בין משרד הבריאות למשרד החינוך על מתווה החזרה לשגרה בבתי הספר, יתקיים היום שוב דיון בקבינט הקורונה. בכירים בשני המשרדים הטיחו האשמות על היעדר נתונים או על כך שההנחיות משתנות חדשות לבקרים, על היעדר תקציב למימון השינויים שיידרשו בבתי הספר ועל כך שההיערכות לחזרה ללימודים מחייבת עוד חמישה שבועות של הכנות. מחלוקת אחרת נוגעת להעלאת שיעורי הקנסות למפרי ההנחיות, נושא בעל היבטים משפטיים שונים.

נושאים קשורים:  קורונה,  חדשות,  התקהלויות,  ישובים אדומים,  יאיר לפיד,  בדיקת קורונה,  פרופ' רוני גמזו
תגובות
21.10.2020, 19:10

מי שלא יכול להגיע לעבודה שלא יגיע למה לבדוק את כולם אולי יש להם סתם לחץ בגוף שמוציא החוצה צינון רגיל...

אנונימי/ת
21.10.2020, 19:40

ואת רוצה שעל כול צינון או שיעול אנשים לא יבואו לעבודה? זו תהיה בעיה

אנונימי/ת
21.10.2020, 19:35

ברור שתהיה התפרצות מסיבית בגלל התנהגות מופקרת וחסרת רסן של האזרחים - הסרת הסגר מבני ברק ומהשכונות הירושלמיות יביאו מפיצי על לתוך אזורים ירוקים!! מאידך הברברת של הבדיקות שנותנות תוצאה מהירה בתוך שלושים שניות והמיכשור המתקדם לבדיקת תלמידים ומורים וצוותים רפואיים ובתי אבות הם שקר מוחלט שרק דיברו בו ולא עשו כלום לגבי יישום והפעלה. שוב פעם חוזרים על אפיוני התנהגות של רשלנות פושעת של משרדי הממשלה והחלטות פוליטיות. במקום להעביר את השרביט לרשויות השלטון המקומי ולפיקוד העורף. מדינת חלם

21.10.2020, 21:21

ברור שתהיה התפרצות מסיבית בגלל התנהגות מופקרת וחסרת רסן של האזרחים - התרת הפגנות המוניו. 20,000 מתגודדים צפופים ומזיעים שואגים ססמאות עמוסות קורנה אחד על הפרצוף של השני. פלא ש-85% מההדבקה מתרחשת בישובים ירוקים?

אנונימי/ת
22.10.2020, 12:33

נו באמת, תגובה פוליטית ולא ראויה של תומך ביבי. בכל העולם הדמוקרטי כולל ארה"ב ואירופה לא הצליחו להראות שהפגנות גורמות לעליה בתחלואה אלא באירועים ובמסיבות צפופות. בכירים ושרים בשלטון שמצפצפים על כולם (כמו השרה גילה גמליאל) נדבקים ומדביקים הרבה יותר מהמפגינים.

אנונימי/ת
22.10.2020, 14:17

נא להרגע. יהודית אינה תומכת ביבי. יש לה פשוט פיוז קצר, ובכל פעם שיש רמיזה לביקורת כלשהו על חרדים היא ישר קופצת , בלי קשר להאם הביקורת מוצדקת או לא.
מבין המגזר החרדי יש הסבורים שכל חרדי הוא צדיק הראוי להגנה רק מעצם היותו שייך למגזר. ראה דוגמה את השר לשעבר ליצמן שבוחר (לכאורה...לכאורה....) לסייע לפדופילים פשוט כי הם שייכים לסקטור הנכון

אנונימי/ת
22.10.2020, 14:29

נכון! רק תפילות מדבקות! אם עומדים וצועקים - לא נדבקים, אבל אם מתפללים - נדבקים! הרי ידוע שהווירוס הזה הוא אתאיסט ושונא דת... לא נשמע קצת מוזר ?! הרי כמו שהפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, בדיוק כך תורה ותפילה הם נשמת אפה של היהדות! בלעדיהם אין לנו קיום!

אנונימי/ת
22.10.2020, 14:30

נכון! רק תפילות מדבקות! אם עומדים וצועקים - לא נדבקים, אבל אם מתפללים - נדבקים! הרי ידוע שהווירוס הזה הוא אתאיסט ושונא דת... לא נשמע קצת מוזר ?! הרי כמו שהפגנות הן נשמת אפה של הדמוקרטיה, בדיוק כך תורה ותפילה הם נשמת אפה של היהדות! בלעדיהם אין לנו קיום!

אנונימי/ת
22.10.2020, 15:53

תתפלא, יש הרבה שמתנגדים גם לתפילות המוניות וגם להפגנות המוניות. רוב העם לא מפגין. זה רק קומץ (רועש, אבל קומץ).
צא מהראיה הדיכוטומית שכל מי שחושב שהתפילות מסוכנות הוא גם מפגין בבלפור. זה אפילו לא קרוב לאמת.

24.10.2020, 09:12

👍

אנונימי/ת
22.10.2020, 00:21

סוף-סוף ירד אסימון

אנונימי/ת
22.10.2020, 13:21

בדיחה. יעשו 8 מיליון בדיקות ל8 מיליון תושבים. רק10% מהם יהיו חיוביים אמיתים ורק חלק קטן מהם באמת חולים.
אבל הטלטלה הנוראית שיעו 8 מיליון בדיקות, תגרום להיסטריה , המונית, הבדלה בין אלו שעוד לא נבדקו ואולי נידוי מהחברה של אלו שלא יסכימו להיבדק ,. בקיצור תוהו ובוהו שלם לכל העם , והרווח מכך אפס.
להיפך, נזק לכל החברה.
אדון גמזו, ירד לחלוטין מהפסים של השפיות
ואתם כל הכותבים כאן.. האם אתם בכלל מבינים מה משרתת תועלת.הבדיקות?

אנונימי/ת
22.10.2020, 14:12

נא להרגע.
אף אחד לא מעלה על דעתו ש 8 מליון תושבים יקומו מחר בבוקר וילכו להיבדק.
יש פשוט קיבולת (טוב שכך) והמטרה להסיר את החסם עבור מישהו שחושש שהוא נדבק

24.10.2020, 09:38

סוף סוף קול שפוי , גם הרופאים נוהרים עם עדר הפוליטיקאים יד ביד להרס הכלכלה , התרבות , החינוך , הקשר הבין אישי , הילדים והנוער. אוכל לא צומח ברמי לוי , ועם זאת משביתים את עובדי האדמה כאילו זה לא ברור שזה מקביל לחפור חור באונייה שאנחנו כולנו מפליגיה .
אני מסתכל סביבי ואני רואה שהכל בסדר , איפה המגפה ? איפה הגופות ? איפה המתים בהמונים?? בשביל מעט מאד קורבנות יוצרים הרבה יותר קורבנות עתידיים של עוני , הזנחת מחלות אמיתיות , עתיד הילדים , בריאות הילדים והנוער , מרסקים את העסקים הקטנים , את התרבות , את הספורט ואת כל תחומי החיים .
ב 2016 מתו בארץ 11 אלף ממחלות לב , זה לא ריגש אף אחד ומתו עוד אלפים מתאונות דרכים , כלום !! נתון יבש על נייר . עכשיו ? בגלל הקורונה הקדושה : ממיתים על כל קדוש קורונה אלפים טמאים בריאים.
יש פה משהו מסריח בכל המגפה הזאת ונראה לי שהוירוס הוא לא האשם .

אנונימי/ת
24.10.2020, 22:31

כל מילה זהב טהור.

פעם נוספת מענישים את כלל הציבור על התנהגות מופקרת וחסרת אחריות בצורה פושעת של המגזר החרדי. זו אינה דרך לנהל את המגפה.

אנונימי/ת
22.10.2020, 18:27

אתם נענשים מידי שמים על חטאיכם

אנונימי/ת
22.10.2020, 21:37

איזה איש עלוב נפש ומסכן אתה, לא ייאמן.

נוהגים לומר 'הטבלה לא משקרת'. אז נלך עם הטבלה.
לפי הטבלה, המגזר ששמר טוב יותר מכולם על הסגר האחרון, הוא שוב פעם, איך לא - המגזר החרדי.
הירידה במגזר החרדי תלולה ובמכפלות פי כמה מהירידה הכללית. בכל הערים, ובכל השכונות.
ובעוד שאת הירידה במגזר הכללי אפשר לתלות בחלקה בהפחתת הבדיקות, הרי שהחרדים מוסיפים להיבדק מעל ומעבר לחלקם היחסי, מתוך אחריות סביבתית ולאומית.
ורק טיפוסים ממורמרים כמו מר צימרמן, ממשיכים להסתובב זעופים עם האף למטה, ולחשוב שהם בני אלים ואנשי אור, וכל מי שתרבותו שונה הוא יושב חושך וצלמוות.
טול קורה משכלך צר האופקים.
אולי כשתצא ממש בקרוב לפנסיה, ותשב בדד בביתך, תבין כמה דברים שאתה לא מצליח להבין כעת, בעיניך קצרות הרואי.

24.10.2020, 21:15

אני כבר אוספת פה רשימה להפצה של רופאים שונאי חרדים, שומר נפשו ירחק מהם.

אנונימי/ת
22.10.2020, 23:33

ואחרי שכל הבריאים נבדקים
מםרסמין שיש ירידה באחוזי המאומתים
למה מצפים?

25.10.2020, 15:33

תלמדו מצביקה גוב ארי ביבנה. ריתך דלת בית כנסת ום שלט שהמקום נסגר כי הפר הנחיות קורונה. זה מסר ברור

אנונימי/ת
25.10.2020, 15:34

תלמדו מצביק. גוב ארי ביבנה. סגר וריתך דלת בית כנסת ותלה שלט. שנסגר כי הפר הנחיות קורונה. זה מסר ברור