חדשות

רופא מהדרום חשוד בהברחת תרופות נרקוטיות ובייצור פיראטי של תרופות

בפשיטה שנערכה בביתו של הרופא, החשוד בהברחת תרופות נרקוטיות לחו"ל, נמצאו תרופות ותכשירים שיוצרו ואוחסנו תחת תנאים לא ידועים, כללו חומרים ללא היתרים ושווקו באופן לא חוקי

כמה מהתכשירים שנתפסו בביתו של הרופא. תכשיר "לעידוד תנועת תאי זרע", תכשיר להגברת הזיקפה, תכשיר לשיפור הליבידו. צילום: משרד הבריאות

רופא מבאר שבע ובנו, שניהל יחד חברה בשם "מרכז רפואי אלישך VMC", חשודים בהברחת תרופות נרקוטיות מישראל לחו"ל. אתמול (א') פרסם משרד הבריאות אזהרה לציבור כי בפשיטה שנערכה בביתו של הרופא נמצאו גם תרופות ותכשירים שיוצרו ואוחסנו תחת תנאים לא ידועים, כללו הרכב לא ידוע של חומרים מבלי שניתנו להם היתרים ושווקו באופן לא חוקי.

עוד נמסר מדוברות משרד הבריאות כי בביתו של הרופא החשוד בייצור פיראטי של תכשירים – תרופות, תוספי מזון וגם תמרוקים – נמצאו קפסולות, מסמכים, מדבקות וחומרי אריזה רבים שעל פי החשד שימשו לייצור תרופות וחומרים אחרים. על פי החשד, חומרי הגלם של התכשירים והחומרים הטבעיים נרכשו ממקור לא מורשה, חלקם על פי החשד הוברח לישראל ואיכותם אינה ידועה.

החקירה בפרשה הזאת התנהלה על ידי צוות משותף של אגף האכיפה והפיקוח במשרד הבריאות, יס"מ מכס מרכז, יחידת החקירות במע"מ באר שבע והדרום והיחידה המרכזית מרחב נגב במשטרת ישראל.

כל התכשירים שנתפסו נשאו את התווית של חברת Alishech vmc medical center, Beer-Sheva, Israel, alishech-vmc.com ואת מספר הפקס של החברה. בין התכשירים החשודים: סולפה, ניפידרין, לידוקאין, קרם ממינרלים מים המלח, תכשיר "לעידוד תנועת תאי זרע", תכשיר להגברת הזיקפה, תכשיר לשיפור הליבידו, ויטמין B, תכשירי אנטי-אייג'ינג ואחרים.

ההודעה מפרטת כמה משמות התרופות והתכשירים שיוצרו או שווקו על ידי החשודים, נתפסו בפשיטה בביתם של החשודים ונמצא בהם הרכב חומרים ממקור לא מורשה, ביניהם: Sulfa-P formula (Sulfamethoxazole), Nifedipine 0.4%, Lidocaine 5% cream/gel with dead sea minerals, Alishech Sperm Up natural formula, Alishech Man Power Up natural formula ועוד. כמה תכשירים נשאו תוויות ברוסית.

באזהרה ממשרד הבריאות הודגש כי אין להשתמש במוצרים הללו שייבדקו במעבדות משרד הבריאות וכי "חלקם על פי החשד מכילים חומרים תרופתיים פעילים שעלולים לסכן את בריאות הציבור".

נושאים קשורים:  תרופות,  זיופי תרופות,  שיווק לא חוקי,  פשיטה,  חדשות,  ייצור פיראטי,  תרופות נרקוטיות,  חקירה פלילית
תגובות