obesity week - חלק שני

רופאים ישראלים מדווחים מכנס ה-OBESITY WEEK בארה"ב - חלק שני

מיוחד: רופאים ישראלים מדווחים מההרצאות המרכזיות בכנס ה-OBESITY WEEK בארה"ב. חלק שני. בחסות נובנורדיסק

14.11.2018 - עדכוני היום השלישי

17:23 - ד"ר ברוריה טל
צריכת סוכרלוז בנוסף לפחמימות מפחיתים את mr - קצב מטבולי (יוגורט דיאט, קולה דיאט עם המבורגר).

17:52 - ד"ר נעמי שרון
פ״ג כמה איך ומתי? לסיכום הרצאת הבוקר לעלות ל-300 דקות בשבוע בכדי להשיג ירידה במשקל ולשמור עליה. שינוי ניתן יהיה לראות סביב אימונים של עשר שעות בשבוע. שיטת הצעדים מוכיחה את עצמה במחקרים ויש להעלות בעשר דקות ליום ובעצימות, בכדי לשמור על תוצאות, 10K ליום הראו שמירה על ירידה במשקל במחקרים באחוזים בין 5%-10%. במספר מחקרים נמצא שאימון בוקר עד שלוש שעות מהיקיצה היה אפקטיבי ביותר להענות ושמירה על תוצאות לאורך זמן, כמו כן מומלץ אימונים רציפים ללא הפסקות בסופ״ש. זאת ועוד, סיכום ושקפים אצלי למעוניינים.

17:58 - ד"ר יונית מרקוס
ישנו עצבוב לרקמת השומן. ישנו עצבוב סנסורי לרקמת השומן, הזרקת לפטין מעלה גירוי ל-cns לדורסאל רוט גנגליון. גירוי סמפטטי מגרה לליפוליזה.
האם הליפוליזה משדרת דרך עצבים סנסוריים? כן
שימוש בגירוי סמפטטי בטא3 אגוניסט זה גורם לגירוי סנסורי. חומצות שומן מהליפוליזה, איקונזאידים, וארכנואיד אסיד, מגבירים גירוי סנסורי מרקמת השומן. מגיעים לוגוס. זה חשוב לקשר בין המח להערכה של מאגרי השומן ולופיזה. Cgrp fibers קיימים ברקמת השומן.
שאלה האם סנוסרי אינפוט של wat קשור ל-bat. ואכן ליוליזה לרקמת שומן לבנה מגברה טרמוגנסיס ל-bat.
הזרקת חומרים למעי גורמת לעליה ב-bat וזה נבלם על ידי הפרעה עצבובית ל-wat.

18:00 - ד"ר הדר מילוא
הראו שמדידת שריפת קלוריות היא אפקטיבית יותר מאשר אימון לפי זמן. ושנשים נדרשות לעד 60 דק שבועיות יותר מגברים על מנת להגיע לשריפת קלוריות של 400-600 ביום.

21:33 - ד"ר צחי כנען
סשן על השפעת הרכב המאקרונוטריאנטים והרזיה. הויכוח בין תאוריית דיאטה דלת שומן המקטינה את כמות הקלוריות (גרם שמן>פחמימות) לעומת הדיאטה דלת הפחמימות ותאוריית האינסולין כהורמון אנבולי. שני מחקרים איכותיים פורסמו השנה, האחד ב-jama שהראה יתרון בדל פחמימות ושקיימת עליה בהוצאה הקלורית עם אימוץ הדיאטה והשני התפרסם השבוע ב-BMJ שהראה שאין הבדל. ד"ר קוין הול הראה את הבעייתיות בשימוש במים כפולי סימון למדידת ההוצאה הקלורית בדיאטה דלת פחמימות ולכן מתוצאות המחקר.

21:41 - ד"ר דרור דיקר
הפוך. המחקר ב-jama הראה שיש יתרון לדל פחממות רק בחודשים הראשונים, כעבור שנה לא היה הבדל! השני ב-bmj הדגים יתרון לדל פחממות עם הוצאה קלורית גבוה יותר. שיטות מחקר זה בוקרו קשות ע"י hall שהדגים כי מדידת ההוצאה הרלוגית בשיטת מים כפוליי סימון כימה מדויקת ועלולה היתה לגרום לתוצאות הללו. לפיכך אין מסקנה סופית בשאלה זו. מאידך מטאטנליזה של כלל המחקרים הדגימה כי אין הבדל בין שיטות הדיאטה. החיסרון של המטא אנליזה היא שאלו מחקרים קצרים ולא מבוקרים מספיק.
במחקר הקמילה עם לורקאסרין בנוסף לתוצאות הידועות המחקר הוכיח הפחתה במיקרואלבומינוריה ללא עליה או שיפור ברטינופטיה או נוירופטיה.

22:15 - ד"ר ברוריה טל
רמת פטלטים מוגברת בדם מעלה את הסיכון להשמנה, הפרעות פריון, לידה מוקדמת.

22:18 - ד"ר יונית מרקוס
בשמנים אחוז שומן חום פעיל וכמות קטנה יותר. אפשר להשתמש ב-pet. בקור שמנים מפעילים פחות רקמה חומה.

פעילות גופנית באנשים לא מעלה bat, בכל מקרה בטוח לא פעילות כרונית, במכרסמים כן.

22:41 - ד"ר רביב זארי
הקשר בין התעמלות ושומן חום. תוצאות לא חד משמעיות בסקירה של הספרות... כנראה שההשפעה האקוטית של התעמלות גדולה/ ברורה יותר על אפרגולציה של שומן חום מאשר של התעמלות כרונית.

22:57 - ד"ר צחי כנען
פעילות גופנית - בשלב הירידה במשקל התרומה קטנה לעומת הדיאטה אך בשלב השמירה על הישגים לאורך זמן לפ"ג תרומה גדולה. ככל שעושים יותר גם בנפח וגם בעצימות התוצאות טובות יותר במיוחד בשיפור הגלוקוז. פעילות אירובית המשולבת בפעילות כוח מביא לתוצאה הטובה ביותר להרזיה. הגורם המשמעותי ביותר בהנחיה היא (כמובן) ההעינות לטיפול - פ"ג שמגיעה מהנאה.

23:02 - ד"ר יונית מרקוס
אדיפוקינים במחלה קרדיווסקולארית: לפטין קשור למחלה קרדיו, במיוחד אם הוא בפרפריה ולא במוח. פרואטרוגני. ויספטין מגביר תגובה אינפמטורית, פוגע ביצוב פלאק, מגביר פרולפרציה של אנדותל. מגביר סיכון ל-mi.
אנטי אינפלמטורים: אדיפונקטין הנפוץ ביותר, לא ברור אפקט תפקוד כי עולה בלופוס ו-ra. בעבודות in vitro אנטי אינפלמטורי מונע פרולפרציה vasmc. העבודות באנשים בעיקר בסוכרתיים לא נמצא אסוצ' עם מחלות cvs, בחולים כבר חולים זה העלה סיכון !! לא נמצא קשר ל-IMT.
אפלין נוצר בשומן, במח, בכלי דם. בחיות מגן, באנשים מוריד אי ספיקת לב. בחולי cad היה נמוך יותר, בחולים עם ילד, רמות נמוכות מקונטרול.

00:02 - ד"ר רביב זארי
מטופלים בדיאטה עתירת שומן, להיזהר בשימוש ב-contrave (או מרכיביו). השומן בתזונה מזרז ספיגה ועלול לגרום ל-seizures.
אין אסוציאציה בין רמות גרלין לעליה במשקל לאחר ניתוח בריאטרי. הסיכון הגבוה ביותר לריגיין הוא שנה לאחר הגעה למשקל מינימום (nadir).

הרצאה על precision medicine המרצה מפריכה את האמינות של החברות שמנתחות את הד.נ.א של המטופל וממליצות על תזונה מסוימת. החברות, כפי הנראה מבססות את ההמלצות על נתונים אסוציאטיבים תוך התעלמות ממחקרים שהציגו תוצאה מנוגדת.

15.11.2018 - עדכוני היום הרביעי

16:23 - ד"ר ברוריה טל
כ-17% חלבון כ-78% שומן כולל mct (שמן קוקוס) והשאר פחמימות - דיאטה קטוגנית, משפרת יכולת מוחית באלצהיימר במצב קל.

18:11 - ד"ר רביב זארי
מההרצאה של דרוקר, מידע חדש בעכברים מצביע על מעורבות של הגנגליון האינפיריורי של הואגוס (nodose ganglia) בהשפעה של glp1 על התיאבון.

19:23 - ד"ר ברוריה טל
אכילת מוצרי בשר מעובדים (נקניקים, נקניקיות) מעלים סיכון ל-cvd. לא אכילת בשר טרי, קפוא, לא מעובד, זה נכון גם לגבי הסיכון למחלות ממאירות. אכילת מוצרי בשר לא מעובדים תומכים בשמירת מסת שריר בשמנים.
צריכת סטטינים אינה מפריעה ל VO 2 peak.

לחלק הראשון של סיכום הכינוס

תגובות