חדשות

החלה הכשרת המתמחים לבית החולים "אסותא" באשדוד - ב"איכילוב"

בית החולים מסר, כי הכשרת 15 המתמחים תיעשה בשלב זה בבית החולים "איכילוב", והם יעברו לאשדוד עם פתיחת בית החולים באמצע שנת 2017; מגעים גם עם בתי חולים אחרים

"אסותא" באשדוד. המענקים גדלו

בית החולים הציבורי "אסותא" באשדוד, הנערך להתחיל לפעול במחצית השנייה של 2017, החל להכשיר רופאים מתמחים לקראת עבודתם, אך היא תיעשה בשלב זה במרכז הרפואי "איכילוב".

בית החולים מסר, כי בשבוע שעבר החלו 15 הרופאים המתמחים הראשונים שנועדו לעבוד ב"אסותא" אשדוד את ההכשרה. הם גויסו כבר עתה לתחילת עבודתם אבל בפועל, עד שיופעל בית החולים באשדוד, הם יעבדו בבתי חולים ציבוריים אחרים. המתמחים הראשונים החלו בעבודתם במסגרת ההכשרה ב"איכילוב".

ד"ר עופר חן, סגן מנהל "אסותא" אשדוד, שאחראי על תהליך גיוס המתמחים, אמר: "גייסנו את המתמחים הראשונים למגוון מקצועות ותחומים. הם יעבדו מעתה ועד פתיחת בית החולים במרכז הרפואי 'איכילוב' כרופאים על-תקניים, שאינם תופסים לאיכילוב תקן. אפשר להגדיר זאת למעשה כרופאים בהשאלה".

ד"ר עופר חן: "המתמחים שרוצים להבטיח את מקום ההתמחות שלהם באשדוד לא ייאלצו להמתין בבית עד פתיחת בית החולים, אלא יתחילו בהליך הכשרתם המקצועי בבית חולים מוביל אחר"

"במודל הזה", הוסיף ד"ר חן, "כולם יוצאים מורווחים. בית החולים באשדוד יקבל את המתמחים כשהם מנוסים ולאחר שכבר עברו חלק משמעותי ממסלול ההכשרה, בעוד ש'איכילוב' מקבל מתמחים נוספים מעבר לתקנים שלהם. המתמחים שרוצים להבטיח את מקום ההתמחות שלהם באשדוד לא ייאלצו להמתין בבית עד פתיחת בית החולים, אלא יתחילו בהליך הכשרתם המקצועי בבית חולים מוביל אחר".

בית החולים "אסותא" מסר, כי בקרוב צפויים לחתום מתמחים נוספים להכשרה, ומתנהלים מגעים מתקדמים עם בתי חולים נוספים כדי להצטרף לתהליך. ד"ר חן הדגיש: "כל המתמחים ישמרו על רצף ההתמחות שהתחילו בבתי החולים האחרים וימשיכו אותו באשדוד".

בנוסף, נמשך תהליך גיוס הרופאים הבכירים לבית החולים החדש. בשלב זה מתרכז הגיוס במנהלי מחלקות, רופאים בכירים, מתמחים וצוותי סיעוד. בית החולים של "אסותא" אמור לשרת 250 אלף מתושבי אשדוד וכ-250 אלף תושבים מהערים הסמוכות. הוא צפוי ליצור 1,200 מקומות עבודה חדשים, מהם 200 לרופאים ו-500 לאחיות. במהלך השנה הקרובה יחל גיוס צוותים במקצועות הרפואה והפרה-רפואה השונים, עובדי כוח עזר רפואי, מינהלה ואחרים.

בית החולים הציבורי יספק מגוון רחב של שירותים רפואיים למבוטחי כל קופות החולים באזור. יהיו בו חדר מיון, חדרי ניתוח, טיפול נמרץ, מחלקות אשפוז, מחלקת יולדות, מכון אונקולוגי, מכונים ומרפאות. קמפוס בית החולים יתפרס על שטח של 70 דונם. השטח הבנוי יהיה של כ-70 אלף מ"ר ויכלול בניין אשפוז מרכזי בן 5 קומות ומבנה נוסף למכונים ומרפאות, בן 4 קומות. בשני המבנים יהיו גם קומת קרקע ו-2 קומות תת-קרקעיות ממוגנות.

נושאים קשורים:  חדשות,  הכשרה,  מתמחים,  ד"ר עופר חן,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב,  אסותא אשדוד
תגובות